PRIVACYBELEID

1. Algemeen

Marleen BOOGAERTS advocatenkantoor zal voor het uitvoeren van de haar toevertrouwde opdrachten ook gegevens moeten verwerken dewelke betrekking hebben op persoonsgegevens.

Daarbij is het vereist dat de aan advocatenkantoor Boogaerts verstrekte gegevens correct zijn en elke wijziging of fout door de verstrekker meteen wordt meegedeeld en rechtgezet.

Door een beroep te doen op de diensten van het kantoor wordt u geacht deze gegevens correct en volledig te hebben meegedeeld of verstrekt  en kennis te hebben genomen van de inhoud van onderhavig privacybeleid en er mee in te stemmen.

De verantwoordelijke voor de verwerking van de gegevens is Marleen Boogaerts met kantoor gevestigd aan de P.R. Van de Wouwerstraat 11 in 3271 Zichem (Scherpenheuvel-Zichem) met als  ondernemingsnummer BE0816.846.403, telefonisch bereikbaar op het nummer 013 77 30 03 of per mail via marleen.boogaerts@cubo.be.

De onderhavige privacy regeling is van toepassing bij alle verrichtingen bij het uitvoeren van de opdracht of bij gebruik van de website om te voldoen aan de voorschriften van de  GDPR (AVG) regelgeving en is vatbaar voor aanpassing of wijziging.

Vragen nopens de bescherming en aanwending van uw persoonsgegevens kan u overmaken aan de verantwoordelijke per brief aan het kantooradres of via het voornoemd mailadres.

2. Welke persoonsgegevens worden verwerkt?

In het algemeen worden enkel die persoonsgegevens verwerkt dewelke noodzakelijk zijn voor  het uitvoeren van de opdracht en doeleinden als hiervoor aangegeven en bevatten:

•  de identificatiegegevens: naam – voornamen – adres- rijksregisternummer
•  geslacht – geboortedatum en geboorteplaats – nationaliteit
•  vennootschapsvorm en gegevens van btw of sociale identificatiegegevens
•  contactgegevens zoals telefoon- of mobiele nummers, emailadres, fax
•  financiële gegevens die relevant zijn in het kader van de uitvoering van de opdracht
•  andere elementen die noodzakelijk zijn of worden verstrekt omwille van een specifieke relevantie (beroep – ambt of hoedanigheid  of andere persoonlijke kenmerken)
•  gegevens nodig voor de facturatie

Gelet op de wettelijke voorschriften inzake fraudebestrijding en witwasregeling kunnen bijkomende documenten worden gevraagd.

Het maken van een kopij of elektronische uitlezing van uw identiteitskaart of paspoort bij de opening van een dossier wordt geacht met uw uitdrukkelijke toestemming te zijn uitgevoerd voor de volledige duur van de opdracht.

Tevens kan het kantoor vanop afstand of langs elektronische weg andere gegevens bij publiek toegankelijke databanken of private instellingen of personen opvragen en verwerken die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht en wordt deze gegevensverzameling ook zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming geacht met goedkeuring van de cliënt te zijn opgevraagd en bekomen. Voor zover het opvragen van gegevens door de advocaat onderworpen is aan een uitdrukkelijke toestemming van de cliënt zal zijn toestemming worden gevraagd; indien er evenwel spontaan gegevens worden verstrekt of documenten aan de advocaat worden ter hand gesteld, zelfs door derden, kunnen deze volgens noodzaak worden aangewend in de procedure voor behandeling met wettelijke toetsing nopens de geldigheid, zonder dat het advocatenkantoor dienaangaande enige  verantwoordelijkheid zal dragen nopens de inhoud of de wijze waarop die gegevens aan het kantoor zijn geleverd of de gevolgen daarvan.

Bij bezoek van de website van het advocatenkantoor Marleen BOOGAERTS worden geen persoonsgegevens gevraagd of opgeslagen tenzij aldaar uitdrukkelijk andersluidend vermeld. De andere data dewelke bij dergelijk gebruik courant zijn doch geen persoonsgebonden gegevens bevatten kunnen door het kantoor worden verwerkt of bijgehouden.

De verstrekte gegevens worden geacht correct te zijn opgegeven. Eventuele wijzigingen of fouten zullen door de cliënt meteen aan het kantoor worden doorgegeven en het kantoor behoudt zich het recht voor ingeval wordt vastgesteld dat bepaalde gegevens fouten bevatten, tegenstrijdig of onvolledig zijn daarop te wijzen en in afwachting van de correcties alle verdere tussenkomsten op te schorten in afwachting van de door de cliënt te verstrekken correcties.

3. Gebruiksdoeleinden en wijze waarop de persoonsgegevens worden aangewend:

De verstrekte gegevens zullen uitsluitend doch noodzakelijk aangewend moeten worden om de aan advocatenkantoor Marleen Boogaerts verstrekte opdracht zo goed mogelijk ten uitvoer te brengen, doch eveneens om te voldoen aan de wettelijk opgelegde verplichtingen alsmede in de gevallen waar  een rechtmatig belang zulks verantwoordt (zoals facturatie e.d.m.) waaronder wordt verstaan:

•  het verlenen van een mondeling of schriftelijk juridisch advies;
•  verstrekken van door de cliënt gevraagde inlichtingen;
•  leveren van andere diensten door de cliënt gevraagd of opgedragen;
•  nakomen van wettelijk opgelegde dwingende verplichtingen;
•  verwerken van het administratief beheer, dossiers, boekhouding etc van het kantoor;
•  controle en optimaliseren van het gebruik van de website

Het doorgeven van de gegevens aan anderen is toegelaten voor zover zulks kadert in de uitvoering van de opdracht (bvb. aan gerechtsdeurwaarders, notarissen, accountants, revisoren e.d.m.) en uiteraard ook aan confraters, griffies en rechtbanken nodig voor de procedure of de afhandeling van het geschil.

Het doorgeven van de verstrekte gegevens voor enig commercieel gebruik wordt volstrekt uitgesloten.

Binnen het kantoor worden de gegevens zo veilig mogelijk opgeslagen en bewaard zowel fysiek als elektronisch onder aanwending van een aangepaste beveiliging.

Medewerkers binnen het kantoor zowel als externen waarop bij het uitvoeren van de opdracht een beroep wordt gedaan, zijn ingelicht van de geldende plichten en worden verzocht toe te zien op het verlenen en respecteren van dezelfde garanties. Ingeval de cliënt ondanks deze maatregelen op enigerlei wijze zou vaststellen dat zich problemen of vragen voordoen, zal de cliënt deze onverwijld in detail per brief of email op de bovengenoemde adressen meedelen om toe te laten de gepaste maatregelen te nemen.

Alle gegevens dewelke door het kantoor zijn verworven blijven bewaard voor de ganse duur van de procedure inbegrepen de volledige financiële afhandeling ervan en uitgebreid met de termijn die volgens andere wettelijke voorschriften is opgelegd (fiscale controle of dergelijke). De gegevens zullen evenwel nooit langer dan aldus noodzakelijk bewaard en opgeslagen blijven en op een veilige wijze navolgend worden verwijderd en vernietigd.

De cliënt heeft het recht om een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van zijn persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van zijn toestemming of bezwaar op de verwerking van zijn persoonsgegevens aan de advocaat te richten.

De advocaat verbindt zich ertoe om binnen een termijn van een maand de cliënt van een gemotiveerd antwoord op zijn verzoek te voorzien. Afhankelijk van de complexiteit van het verzoek en van het aantal verzoeken kan die termijn indien nodig met nog eens twee maanden worden verlengd. Dit antwoord zal op gemotiveerde wijze aangeven waarom de advocaat (niet) ingaat op het (de) gevraagde verzoek(en) van de cliënt.

Indien de cliënt niettemin meent dat de verwerking van de persoonsgegevens door de advocaat niet correct zou zijn toegepast bestaat de mogelijkheid daarvan melding te maken bij de Gegevensbescbermingsautoriteit Drukpersstraat 35 1000 Brussel, 02 274 48 00 commissie@privacycommission.be.

De advocaat behoudt zich desgevallend het recht voor een redelijke vergoeding aan te rekenen in het licht van de administratieve kosten waarmee het inwilligen van het (de) verzoek(en) gepaard gaan.

Menu